Algemene voorwaarden
Artikel 1 – Definities
Onderaan kan je korte definities vinden van de algemene voorwaarden terugvinden. Wees gerust deze zijn vanzelfsprekend voor goedkopelaptops.be. Wij hebben deze voorwaarden zo eenvoudig mogelijk proberen op te stellen zodat je niet uren moet lezen.
Klant: is altijd koning bij goedkopelaptops.be
Ondernemer: dat zijn wij, als goedkopelaptops.be ! We streven het uiterste voor een goede service.
Overeenkomst: de samenwerking en vertrouwen die wij afsluiten op afstand met U.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
1- Wij zijn Electroplaza
2- Je kan ons zo bereiken:
- Telefonisch: Wij hebben onze webshop zodanig opgesteld dat je ons niet meer hoeft te contacteren. Klinkt dit niet fijn voor je ? Wees gerust, je kan ons altijd telefonisch contacteren op het nummer: 011 76 25 10
- Mail: Voor de algemene vragen kan je steeds terecht op onze FAQ pagina. Heb je geen antwoord kunnen terugvinden dan kan je nog steeds een mailtje versturen naar info@goedkopelaptops.be
- BTW-nummer: BE0828.011.893
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- We raden je aan om de algemene voorwaarden aandachtig te lezen. Goedkopelaptops heeft de algemene voorwaarden zo simpel mogelijk voor je gemaakt zodat je kan weten wat wij voor je kunnen betekenen en wat onze verwachtingen zijn van jouw.
- Onze algemene voorwaarden ga je snel kunnen terugvinden. Bij het plaatsen van een bestelling ga je hiermee akkoord. We gaan er ook van uit dat al onze klanten een kijkje nemen in de algemene voorwaarden . Dat veronderstellen wij toch als goedkopelaptops.be, omdat het altijd nuttig is om uw rechten te kennen.
- Bij sommige producten is het mogelijk dat de algemene voorwaarden tegenstrijdig zijn. Bij deze gevallen kunnen we steeds een oplossing vinden
- Wij leveren in heel Europa. Dit kan er voor zorgen dat er ook bestellingen zullen zijn die wij moeten controleren. Hierdoor is het mogelijk dat wij sommige klanten zullen opbellen om de identificatie te bevestigen en een fijn gesprek te hebben met je. Wij hopen dat we hierdoor je geen wantrouwen geven.
- Onze algemene voorwaarden zullen steeds ter beschikking zijn wanneer je een bestelling plaatst. Het is dan ook vanzelfsprekend dat je hiermee akkoord bent. Tijdens uw bestelling zal je dit ook moeten bevestigen.
Artikel 4 – Het aanbod
- Voor sommige laptops zullen we een actie hebben waardoor het nog goedkoper zal zijn. Wees gerust we zullen dit steeds vermelden bij het product en hoe lang de actie zal duren. Zo zal je niets missen van onze acties.
- Bij elke product die wij verkopen zal er altijd een productbeschrijving beschikbaar zijn met enkele specificaties. Wij gaan je bij de productomschrijving zoveel mogelijk informatie proberen te geven. goedkopelaptops.be heeft ook mensen in dienst, waardoor er ook eventuele fouten kunnen staan bij de productomschrijvingen. Wij bieden alvast onze excuses aan de klanten van goedkopelaptops.be. Dit zal zeker niet met opzet gedaan worden en hierdoor zijn wij ook niet direct aansprakelijk voor deze fouten. We raden je aan om via de officiële website van de producent alle specificaties nog eens na te kijken, voor je een bestelling plaatst. Wij zullen het ook uiterst fijn vinden als je dit aan ons zou melden. Je kan er ook beloond voor worden.
- Wij gaan ook alle informatie geven over de prijzen van de verzending. Goedkopelaptops.be streeft voor een eerlijke prijsbeleid. Voor een grotendeels van de verzendingen zal dit gratis zijn.
- De prijzen die je op onze webshop kan terugvinden zijn ook allemaal inclusief BTW. We wouden het niet moeilijk voor je maken, je hoeft niet nog eens de 21% BTW te berekenen.
Artikel 5 – De overeenkomst
- Onze IT dienst doet zijn best om al uw gegevens veilig te bewaren. Dit gebeurt via een SSL verbinding waardoor alles veilig verloopt.
- Er wordt een overeenkomst tussen de koning (U als klant) en wij als Electroplaza gevormd zodra u een bevestigingsmail ontvangt van ons. We raden je ook steeds aan om bij de ongewenste mails na te kijken. In de mail zal u een overzicht van uw bestelling zien.
- naam, voornaam
- adres
- telefoonnummer
- bestelde product met prijs
- prijs exclusief BTW
- betaalmethode
- Je kan je aankoopbon en factuur ook steeds terugvinden op je aangemaakte account. Als deze niet beschikbaar is, raden we je aan om om eventjes contact met ons op te zoeken.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
- Je herroepingsrecht is een van je belangrijkste recht bij een aankoop op afstand. We raden je aan om dit goed na te lezen zodat je alle informatie in verband met je herroepingsrecht weet.
- Je herroepingsrecht bestaat uit 14 dagen. Dit wilt zeggen dat op het moment dat je je toestel hebt ontvangen, je bedenktermijn van 14 dagen van start gaat.
- We willen je zo goed mogelijk over je bedenktermijn informeren. De bedenktermijn wilt zeggen dat u het toestel 14 dagen lang kan bezichtigen zoals u het kan bezichtigen in een winkel. Dit wilt niet zeggen dat je het toestel uit het pakketje mag halen om uit te testen. Je kan het pakketje openen om eventueel na te kijken of de software,kleur, … en talloze andere dingen die je wilt bekijken. Al de toestellen zijn ook gedeeltelijk opgeladen waardoor je geen accessoires direct uit de verpakking zal moeten halen.
- Als je gebruik wilt maken van je 14 dagen bedenktermijn zal je ook moeten voldoen aan bepaalde eisen:
- De laptop mag niet beschadigd zijn
- Geen vloeistof schade
- De accessoires die mee worden geleverd moeten ook nog steeds werkend zijn
- Wij zijn geen moeilijke bedrijf en zullen steeds flexibel zijn om je tevreden te stellen.
- Je hoeft ook niet een reden te geven voor een retour.
- Wat je zeker ook niet moet vergeten is de retourformulier die je hier kan afhalen.
- Als u voldoet aan al de eisen kan u het bedrag binnen 3 werkdagen terug verwachten.
- Let wel op dat wij steeds de software installatie kosten steeds terugvorderen en de eventuele verzendkosten.
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
- Zoals bij artikel 6 vermeld, kan je het toestel bezichtigen zoals u het zou bezichtigen in een winkel.
- Als het toestel niet in dezelfde staat is, kan goedkopelaptops.be beslissen om een verminderd bedrag terug te storten. Je zal hiervan ook op de hoogte worden gehouden zodat u niet met een onaangename verassing zal staan.
- We willen nogmaals vermelden dat wij zeker geen moeilijke bedrijf zijn op vlak van de 14 dagen bedenktermijn.
Artikel 8 – Kosten van een retour
- Retourneren van het product is steeds de verantwoordelijk van de klant.
- Indien de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van zending (10 euro) en installatiekosten van de besturingssysteem (25 euro) voor zijn rekening.
- Onze retouradres kan is: Ijzerlei 5, 3970 Leopoldsburg België
Artikel 9 – Verplichtingen van goedkopelaptops.be bij herroeping
- Je bent niet verplicht om een reden te geven bij een herroeping. We zouden het wel fijn vinden als u ons een reden geeft zodat wij u eventueel naar later toe een betere service kunnen aanbieden.
- Het belangrijkst is dat u de herroeping binnen de 14 dagen vermeld en maximaal na de 14de dag binnen de 3 werkdagen bij ons zou moeten aankomen.
- We sturen u een bevestiging zodra wij het toestel hebben ontvangen.
- U kan binnen de 5 werkdagen een nieuw toestel verwachten, mits u dit wenst of eventueel een terugbetaling.
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
We hebben geen uitsluitende herroepingsrecht.
Artikel 11 – De prijs
- Er is geen enkel verschil tussen de prijzen die we aanbieden in Nederland, België,… Al onze prijzen zijn hetzelfde voor alle Europese landen. Bij een internationale zending buiten BeNeLux zullen de verzendkosten er ook bij vermeld worden.
- Alle zendingen worden de volgende werkdag onder normale omstandigheden geleverd.
- Al onze prijzen zijn inclusief BTW, bij de afrekenpagina kan u de prijs exclusief BTW ook terugvinden.
Artikel 12 – Conformiteit en Garantie
- Als wij een product leveren, willen we dat je uiterst tevreden bent met het product. Het toestel moet ook werken naar behoren.
- Wij volgen steeds de wet op. Via de link kan je alle informatie terugvinden.
Artikel 13 – Levering en uitvoering
- Al onze producten worden met uiterst zorg ingepakt en verzonden. Al onze pakketjes zullen met alle zorg worden behandeld. Je kan met een gerust hart gaan slapen nadat je een bestelling hebt geplaatst.
- Soms is het zo dat het bestelde product niet meer op voorraad blijkt te zijn. Bij deze gevallen zal je steeds op de hoogte worden gehouden. Je kan vervolgens een compensatie verwachten naargelang de wachttijd. Je kan ook je bestelling annuleren. Dat moet je even aangeven via mail. Vervolgens kan je het bedrag binnen 3 werkdagen verwachten.
- Wij werken samen met DHL. Een sterke couriersdienst die ook hun uiterst best doet om al onze pakketje op tijd en onbeschadigd te leveren. Het kan natuurlijk zijn dat er pakketjes alsnog beschadigd geraken of eventueel op een magische wijze niet meer vindbaar zijn. Wees gerust hoor, al de verantwoordelijkheid is op ons en je zal uiteraard een nieuw pakketje ontvangen of eventueel uw geld na een onderzoek.
- Een onderzoek kan tot 5 werkdagen duren. Dit is inderdaad zeer irritant als dit het geval is. Maar wij zullen ons best doen om het onderzoek steeds te versnellen en houden je steeds op de hoogte van de stand van zaken.
- Mits u een bestelling plaats voor 17u kan je het pakketje de volgende werkdag thuis verwachten. Let op dat er bij feestdagen uitzonderingen kunnen gebeuren. Hieronder kan je al onze bezorgdagen terugvinden.
Artikel 14 – Betaling
- Bij ons heb je enkel de mogelijkheid om vooraf te betalen mits anders afgesproken. Zodra wij het bedrag ontvangen, zal de bestelling ook verwerkt worden door onze medewerkers
- Er zijn talloze betaalmogelijkheden. Deze ga je ook terugvinden bij het afrekenen van je winkelwagen
- Als er een probleem is bij de betaling kan je je steeds contact opnemen met ons.
Artikel 15 – Klachtenregeling
- Als je een klacht hebt over een probleem kan je steeds een mail sturen of telefonisch contact opnemen met ons. Voor alle vragen kan je daar een antwoordt terugvinden. We raden je aan om via onze FAQ al voor eventuele antwoorden op zoek te gaan en wie weet wat je vraag hier ook bij vermeld.
- Bij een klacht vragen we ook steeds, om je klacht zo uitgebreid en zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven. We zullen ons best doen om het op een snelle en efficiënte manier op te lossen
- Er zal steeds een antwoordt binnen de 2 werkdagen gegeven worden. Het kan zijn dat de antwoordt termijn naargelang de drukte wat langer kan duren dan we hebben vermeld.
- Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht door Stichting GeschilOnline (www.geschilonline.com) te laten behandelen, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
Artikel 16 – Intellectuele eigendom.
- Onze website met alle inhoud (tektsen, foto’s,…) is enig en behoren enkel en alleen aan goedkopelaptops.be.
- We willen graag delen met andere webshops maar zouden het liever hebben dat ze alsnog een toestemming vragen vooraf.
Artikel 17 – Persoonsgegevens.
- Al de gegevens van jou zijn goed bewaard bij een server bij ons. Bij een eventuele aanval op onze webshop zal u hiervan ook op de hoogte worden gebracht. De kans is zeer klein omdat we steeds een eigen server hebben en die met uiterst strikt elke minuut wordt gecontroleerd door onze IT-dienst.
- Je kan ook je privacy verklaring bekijken via onze website.
Artikel 18 – Links
- Het is mogelijk dat er advertenties van derden op onze website beschikbaar zullen zijn. Goedkopelaptops.be heeft geen invloed op hun algemene voorwaarden en is hier ook niet verantwoordelijk op.
- We raden je ook aan om de algemene voorwaarde na te lezen van de websites die worden geadverteerd op onze website.
Artikel 19 – Uw rechten
- Is de algemene voorwaarden nog niet echt duidelijk voor jou ? Dan kan je ons steeds bereiken via mail of telefonisch.
- Als er vragen zijn over uw verwerkte gegevens, kan u dit enkel en alleen doen via de email die u had opgegeven bij uw bestelling.
Artikel 20 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
- Nu weet je wat de algemene voorwaarden van goedkopelaptops.be zijn. We hebben ons best gedaan om dit zo simpel mogelijk te houden.
- Wens je een formeel algemene voorwaarden ? Deze kan je hier terugvinden.
- Bij eventuele wijzigingen aan onze algemene voorwaarden zullen deze ook bovenaan op onze website worden vermeld dat er zich een wijziging heeft ondervonden.